Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling en transactie tussen de pedicure en de client waarop de pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en  schriftelijk is afgeweken. Een samenvatting van de algemene voorwaarden staan vermeld op de website van de praktijk. Een exemplaar kan digitaal worden toegestuurd.

2. Diensten

De pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap en de code van de voetverzorger. Medisch pedicure Gracia staat garant voor een professionele werkwijze. Deze werkwijze houdt rekening met onderstaande algemene voorwaarden die in grote lijnen overeenkomt met de voorwaarden van Provoet onze brancheorganisatie en Procert.

3. Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. De client en de pedicure moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de pedicure melden. De afmelding kan telefonisch of per e-mail of whats app geschieden. Indien de client meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag de pedicure de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het hele honorarium berekenen. Indien de client deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag de pedicure 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan client doorberekenen. Verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de wet en de jurisprudentie daarover zegt.

4. Betalingen en tarieven

De pedicure vermeldt alle prijzen van de behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% btw. De client dient direct na afloop van de behandeling/producten de betaling contant of per pin te voldoen.

5. Persoonsgegevens en privacy

De client voorziet de pedicure voor de eerste behandeling van alle gegevens waarvan de pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de client redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De anamnese vindt voorafgaand aan de eerste behandeling plaats. Hierbij word  gekeken of er sprake is  van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met u doorgenomen. Denkend hierbij aan bijvoorbeeld het gebruik van medicijnen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en de volledige gegevens mbt. ziektes, aandoeningen en allergieen door te geven. De pedicure neemt de persoonlijke gegevens van de client in een geautomatiseerd systeem podofile op. Om zo snel en adequaat de voetbehandeling te registreren en te factureren. De pedicure behandelt de vertrouwelijke gegevens van de client volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dit is een Europese regelgeving Privacywet. De client heeft ten alle tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.

6. Geheimhouding

De pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de client heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de client  is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak de pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid

De pedicure is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, en/of ontstaan doordat de pedicure is uitgegaan van door de client verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. De pedicure is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de client. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie Provoet te Veenendaal. De pedicure heeft het recht van de client een schadevergoeding te eisen indien de client meubilair, apparatuur of producten beschadigd. De pedicure meldt diefstal altijd bij de politie.

8. Klachten

Wij streven naar een hoge mate van klant tevredenheid, waarmee wij klachten proberen te voorkomen. De pedicure zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn. Mocht er onverhoopt een klacht ontstaan, dan hanteren wij een klachten procedure voor een goede afwikkeling.

9. Garantie

De pedicure geeft de client garantie van 1 week op de verrichte behandeling en op de producten. De garantie vervalt indien, de client de adviezen niet heeft opgevolgd, de client de producten niet volgens  de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt. De client andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.

10. Behoorlijk gedrag

De client behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen en waarden. Drugs, alcohol, verdovende middelen en roken zijn niet toegestaan. Dit geldt voor zowel binnen als buiten de pedicure praktijk behorende bij het eigen terrein. Huisdieren zijn in de praktijk niet toegestaan. Er wordt van de client verwacht dat de voeten schoon en/of gewassen zijn voor de behandeling.

11. Recht

Op elke overeenkomst tussen pedicure en de client is Nederlands recht van toepassing.